Veel gestelde vragen

Op deze pagina vind je de antwoorden op de meest gestelde vragen. Zit jouw vraag er niet tussen, dan kun je uiteraard altijd contact met me opnemen.

Waar kan ik terecht bij een klacht?

Als kindercoach zal ik alles in het werk stellen om jullie kind goed te begeleiden. Mocht je onverhoopt toch een klacht hebben, dan kun je deze altijd bij me melden. Wil je hierbij graag een onafhankelijk persoon inschakelen, dan kun je hiervoor terecht bij de onafhankelijke klachtenfunctionaris. Zie voor details de Klachtenprocedure.

Hoeveel sessies zijn nodig?

Ieder traject wordt volledig op maat gemaakt, dus het aantal sessies is afhankelijk van de behoefte. Kindercoaching kan wel gezien worden als kortdurende begeleiding, een paar sessies blijken vaak voldoende om tot een positieve verandering te komen.

Worden de sessies vergoed door mijn zorgverzekeraar?

Kindercoaching wordt helaas in de meeste gevallen niet vergoed door de zorgverzekeraar, en dit wordt door de steeds strengere eisen van de verzekeringen steeds minder. Wil je echter weten of jouw verzekering mij vergoed, dan kun je dit altijd even bij je verzekeraar nagaan. Ik heb ervoor gekozen om mij vooralsnog niet aan te sluiten bij dure algemene beroepsverenigingen. Dit brengt hoge kosten en verplichtingen met zich mee, terwijl toch slechts enkele (dure, aanvullende) zorgverzekeringen jou een klein gedeelte vergoeden, als je geluk hebt. Ik wil liever mijn tarieven lager houden en mij richten op toegankelijkheid, erkenning en kwaliteit.

Een coachtraject is kortdurend. Met coaching heb je vaak enkele sessies nodig om tot antwoorden en positieve verandering te komen. Verder maak ik geen aanspraak op je eigen risico en eigen bijdrage.

Vergoeding vanuit PGB is wellicht mogelijk.

Wat is het verschil tussen een kindercoach/ kindertherapeut/ counselor?

 

Geef een reactie