Veel gestelde vragen

Op deze pagina vind je de antwoorden op de meest gestelde vragen. Zit jouw vraag er niet tussen, dan kun je uiteraard altijd contact met me opnemen.

Waar kan ik terecht bij een klacht?

Als kindercoach zal ik alles in het werk stellen om jullie kind goed te begeleiden. Mocht je onverhoopt toch een klacht hebben, dan kun je deze altijd bij me melden. Wil je hierbij graag een onafhankelijk persoon inschakelen, dan kun je hiervoor terecht bij de onafhankelijke klachtenfunctionaris. Zie voor details de Klachtenprocedure.

Hoeveel sessies zijn nodig?

Ieder traject wordt volledig op maat gemaakt, dus het aantal sessies is afhankelijk van de behoefte. Kindercoaching kan wel gezien worden als kortdurende begeleiding, een paar sessies blijken vaak voldoende om tot een positieve verandering te komen.

Worden de sessies vergoed door mijn zorgverzekeraar?

In de meeste gevallen wordt kindercoaching niet vergoed. Voor specifieke informatie over vergoedingen, kunt u het beste contact opnemen met uw eigen zorgverzekeraar. Coachingskosten kunt u mogelijk wel opvoeren bij uw jaarlijkse aangifte bij de belasting. Neem hiervoor contact op met de Belastingdienst of uw tussenpersoon.

Wat is het verschil tussen een kindercoach/ kindertherapeut/ counselor?